Zapraszam do odwiedzania mojego bloga HANDMADEbyANIA. Znajdziecie tam pomysły na prezenty, kartki ręcznie robione, projekty dziewiarskie i mnóstwo innych ciekawych rzeczy :)

wtorek, 15 maja 2012

Rabarbarowe muffiny


Oryginalny przepis (Rhubarb muffins) jest autorstwa Nigelli i można go znaleźć w jej książce "Feast". Ja go nieco przerobiłam co nieco dodając lub usuwając. Muffiny robi się tak jak lubię - bez miksera, dodając suche do mokrego. Tym właśnie prostym sposobem otrzymujemy przepyszne muffiny z lekko kwaskowym wnętrzem i chrupiącą, słodką skórką na wierzchu.



Składniki:
na 12 sztuk
  • 1 1/4 szklanki cukru (zwykły lub trzcinowy - użyłam zwykłego)
  • 1 jajko
  • 1/3 szklanki oleju rzepakowego
  • ziarna z jednej laski wanilii
  • aromat waniliowy
  • 180 g jogurtu naturalnego
  • 170 g rabarbaru
  • 310 g mąki pszennej (2 szklanki z czubkiem)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody 
  • 2 łyżki cukru jasnego cukru trzcinowego (użyłam demerara)
  • 1 łyżeczka cynamonu
Cukier, jajko, jogurt, olej, zapach waniliowy i ziarenka z laski wanilii łączymy. Dodajemy pokrojony rabarbar. Do powstałej masy wsypujemy mąkę, proszek do pieczenia i sodę. Wszystko łączymy niezbyt dokładnie - posiadanie grudek wskazane. Ciasto nakładamy do papilotek i obficie posypujemy cukrem trzcinowym zmieszanym z cynamonem. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy 20-30 minut w temperaturze 180-200 stopni.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

print