Zapraszam do odwiedzania mojego bloga HANDMADEbyANIA. Znajdziecie tam pomysły na prezenty, kartki ręcznie robione, projekty dziewiarskie i mnóstwo innych ciekawych rzeczy :)

środa, 3 kwietnia 2013

Tort z orzechowym mascarpone

Tort powstał z okazji urodzin mojego męża. Jest delikatny i zrównoważony w swojej słodkości. Jego bazą jest biszkopt, lekko wilgotny od kremu (tort zrobiłam dzień wcześniej, dzięki czemu biszkopt zdążył "złapać" wilgoć).



Składniki:
  • 5 jajek
  • 5 łyżek cukru (użyłam białego ale może być ciemny)
  • 4 łyżki mąki (pszenna typ 480)
  • 2 łyżki kawy Inka (można użyć gorzkiego kakao - biszkopt będzie ciemniejszy)
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
krem
  • 3 czubate łyżki kremu orzechowego (np. Nutella)
  • 1,5 opakowania serka mascarpone (ok. 375 g)




Podane składniki na krem dokładnie zmiksować i wstawić do lodówki.

Białka ubić z cukrem na sztywną pianę. Do piany domiksować żółtka używając najniższych obrotów miksera - robić to bardzo delikatnie. Do masy przesiać mąkę, kawę (lub kakao), mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Wszystko delikatnie wymieszać łyżką. Jeśli powstałyby grudki (może się tak stać przy użyciu Inki), można użyć miksera - najniższe obroty.

Tortownicę (24-25 cm) wysmarować masłem, a spód wyłożyć papierem do pieczenia. Piec biszkopt w piekarniku nagrzanym do 180-190 stoni do "suchego patyczka".

Upieczony i dobrze wystudzony biszkopt przekroić w taki sposób, by uzyskać dwa blaty. Przekładamy je kremem. Tort z wierzchu też smarujemy kremem. Dekorujemy wg uznania - użyłam chrupek w czekoladzie (podróbki Maltesers), które świetnie się sprawdziły. 






Boki ozdobiłam czekoladowymi serduszkami, które sama zrobiłam (sposób poniżej).









3 komentarze:

print