Zapraszam do odwiedzania mojego bloga HANDMADEbyANIA. Znajdziecie tam pomysły na prezenty, kartki ręcznie robione, projekty dziewiarskie i mnóstwo innych ciekawych rzeczy :)

czwartek, 17 maja 2012

Orzeszki

Te ciasteczka to smak mojego dzieciństwa. Wraz z moją siostrą jako kilkulatki pomagałyśmy mamie w ich przyrządzeniu (od niej pochodzi przepis). Gdy je teraz robiłam (też z siostrą) okazało się, że ich wykonanie jest dosyć pracochłonne (lecz banalnie proste) o czym zupełnie nie pamiętałam, bo jako dziecko pomagałam jedynie lepić kulki z ciasta. Jednak smak wynagradza wszystkie trudy, tylko niestety orzeszki znikają w zastraszającym tempie i to jest ich główny minus...


Do wykonania orzeszków niezbędna jest forma do orzeszków.

Składniki:
ok. 70-80 sztuk
  • 1 kg mąki  
  • 4 żółtka
  • 400 g masła lub margaryny
  • 200 g śmietany 22%
  • 4 łyżki cukru 
  • 4 łyżki octu
  • łyżka sody
  • aromat waniliowy
Masa:
  • krem orzechowy (np. Nutella)
  • mielone orzechy włoskie
Zagnieść wszystkie składniki. Lepić kulki wielkości dużego orzecha laskowego i wypiekać w formie do orzeszków, aż nabiorą lekko brązowego koloru. Jeżeli w czasie pieczenia orzeszki "wyjdą" z formy, należy nadmiar ciasta obkroić nożykiem. Przygotować krem. Wypełnić połówki orzeszków masą i łączyć ze sobą. UWAGA !! Jedzenie orzeszków uzależnia :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

print