Zapraszam do odwiedzania mojego bloga HANDMADEbyANIA. Znajdziecie tam pomysły na prezenty, kartki ręcznie robione, projekty dziewiarskie i mnóstwo innych ciekawych rzeczy :)

wtorek, 13 marca 2012

Naleśniki

Przepis otrzymałam od mojej mamy i trochę go przerobiłam. Naleśniki wychodzą uniwersalne w smaku, dzięki czemu mogą być jedzone na słodko lub na ostro. I najlepsze - robi się je bez tłuszczu :) Przepis jest prościutki i stanowi świetną bazę do eksperymentów. Mam tu na myśli rodzaje mąki i dodatki. Eksperymentowałam z kilkoma mąkami i każda się nadawała - pszenna, razowa, żytnio-razowa, pszenno-razowa. Jeśli chodzi o dodatki to ogranicza nas jedynie wyobraźnia (szpinak, kakao, curry, zioła,...).


Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 2 jajka
  • 2,5 szklanki mleka
  • szczypta soli

Wszystkie składniki zmiksować i ciasto odstawić na pół godziny. Smażyć na dobrze rozgrzanej, suchej patelni teflonowej (ja mam najzwyklejszą za 7,99 zł z IKEI i świetnie się sprawdza).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

print