Zapraszam do odwiedzania mojego bloga HANDMADEbyANIA. Znajdziecie tam pomysły na prezenty, kartki ręcznie robione, projekty dziewiarskie i mnóstwo innych ciekawych rzeczy :)

sobota, 16 czerwca 2012

Babeczki biało-czerwone

Naprawdę, nie miałam zamiaru brać udziału w tym całym biało-czerwonym, piłkarskim szaleństwie, ale znacie lepszą okazję, aby wykorzystać przepis na ciasto Red Velvet? Te wilgotne i mięciutkie czerwone babeczki aż prosiły się o przełożenie białym jak śnieg kremem.




Składniki:
na 6 naprawdę dużych babeczek
  • 1/2 szklanki kefiru lub maślanki
  • 3/4 szklanki oleju słonecznikowego (użyłam rzepakowego)
  • 1 jajko
  • 215 g mąki pszennej typ 450
  • 165 g cukru
  • 1/2 łyżki gorzkiego kakao
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 1/2 łyżki octu (użyłam jabłkowego)
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • czerwony barwnik (użyłam barwnika w żelu firmy Wilton)
krem
  • 1 szklanka 30% śmietany
  • 1/4 szklanki cukru pudru
  • 1 śmietan-fix
Jajko, ekstrakt z wanilii, olej i kefir wymieszać ze sobą. Dodać barwnik i dokładnie wszystko połączyć. Do osobnej miski przesiać mąkę, kakao i sól, dodać cukier. Suche składniki przesypać do mokrych i wymieszać na gładką masę widelcem lub rózgą (mieszać w jednym kierunku).  W filiżance połączyć ocet i sodę. Powstanie piana. Szybko wlać ją do ciasta, wymieszać i szybko ciasto rozdzielić do przygotowanych wcześniej papilotek. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec ok 30 minut do tzw. suchego patyczka. 
Po ostudzeniu babeczek, odkroić ich górę, przełożyć kremem i spowrotem przykryć. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

print