Zapraszam do odwiedzania mojego bloga HANDMADEbyANIA. Znajdziecie tam pomysły na prezenty, kartki ręcznie robione, projekty dziewiarskie i mnóstwo innych ciekawych rzeczy :)

piątek, 4 października 2013

Ciasteczka z masłem orzechowym

Powiem wprost - coś przepysznego!! Już kiedyś je robiłam i też się zachwycałam. Potem przepis gdzieś się zapodział. Ostatnio w sklepie natknęłam się na masło orzechowe i stwierdziłam, że trzeba wrócić do starych dobrych czasów. Próbujcie - na pewno nie pożałujecie!!



Składniki:
wg Evenki
  • 120 g tłuszczu roślinnego (użyłam 110 g)
  • 3/4 szklanki masła orzechowego (szklanka 250 ml)
  • 1 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1 1/4 szklanki brązowego cukru (użyłam 1 szkl.)
  • 1 duże jajko (miałam średnie i też dało radę)
  • 3 łyżki mleka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli


Miksujemy ze sobą masło orzechowe, tłuszcz, cukier, mleko i ekstrakt waniliowy. Wbijamy jajko i dalej miksujemy. Mąkę mieszamy z sodą oczyszczoną i solą. Wsypujemy do orzechowej masy i na małych obrotach miksujemy wszystko do momentu, aż składniki dobrze się połączą.

Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia układamy łyżeczką kupki ciasta w odległości ok 2 cm od siebie. Jeśli ciasto wyjdzie wam na tyle gęste by je formować w dłoniach, możemy robić kuleczki i lekko spłaszczać je widelcem nadając jednocześnie wzorek. Blachę wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i pieczemy przez 7-9 minut. Po tym czasie ciasteczka są rumiane i bardzo miękkie, dlatego dajemy im chwilę "odpocząć" i dopiero potem wyjmujemy na kratkę kuchenną, by całkowicie ostygły.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

print