Zapraszam do odwiedzania mojego bloga HANDMADEbyANIA. Znajdziecie tam pomysły na prezenty, kartki ręcznie robione, projekty dziewiarskie i mnóstwo innych ciekawych rzeczy :)

środa, 5 czerwca 2013

Razowe ciasteczka z cynamonem

Razowe, chrupkie ciasteczka to zdrowa i nie za słodka przekąska dla małych i dużych. Przy jej robieniu można się świetnie bawić, bo ciasteczka nadają się do stemplowania. Przepis wyszperałam u Doroty na Moich Wypiekach ale dla własnych potrzeb troszkę go przerobiłam.



Składniki:
na ok 47 sztuk
  • 150 g mąki pszennej
  • 120 g mąki razowej żytniej (w oryginale jest 250 g mąki razowej pszennej z pominięciem już zwykłej pszennej)
  • 125 g masła w temperaturze pokojowej
  • 120 g miałkiego brązowego cukru (lub cukru pudru)
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżeczka cynamonu (w oryginale jest kardamon którego chętnie bym użyła, ale miałam tylko cynamom)
  • 2 łyżki mleka


Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodać jajko. Obie mąki i cynamon wymieszać ze sobą i powoli wsypywać do maślanej masy. Zmiksować. Dodać mleko (+ ew. jeszcze jedną łyżkę jeśli ciasto jest zbyt suche). Zmiksować. 
Ciasto owinąć folią spożywczą i schłodzić w lodówce przez 30 minut.

Po tym czasie z ciasta odrywać kawałki po ok. 15 g (mały orzech włoski), formować kulki i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w niewielkich odległościach od siebie. Wyciskać stempelki*.

Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez około 15 minut - aż ciasteczka nabiorą złoto-brązowej barwy. Po upieczeniu wystudzić na kratce.
Ciasteczka można przechowywać do 7 dni w szczelnie zamkniętej puszce.




* Dorota użyła stempla do ciasteczek HOME MADE. Ponieważ jest to duży stempelek, kulki ciasta formowała z 30 g kawałków. Ja użyłam stempli z alfabetem, dlatego najpierw kulki rozpłaszczałam dnem kieliszka, a potem stemplowałam tekst.



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

print