Zapraszam do odwiedzania mojego bloga HANDMADEbyANIA. Znajdziecie tam pomysły na prezenty, kartki ręcznie robione, projekty dziewiarskie i mnóstwo innych ciekawych rzeczy :)

sobota, 2 czerwca 2012

Ciasto z rabarbarem i truskawkami

To chyba najprostsze ciasto jakie można sobie wyobrazić. Wszystkie składniki na pewno znajdziecie w kuchni. Z powodzeniem rabarbar i truskawki można zastąpić ćwiartkami jabłek ciasno ułożonych na cieście lub samym rabarbarem. Idealne do popołudniowej herbatki. 
Wiem, że zdjęcia nie zachwycają, ale ciasto jest słodkim upominkiem, więc nie mogę pokazać jak wygląda w środku, ale pachnie obłędnie - musicie mi uwierzyć na słowo :)



Składniki:
wg mojej mamy
  • 1 szklanka cukru
  • 3 duże jajka (lub 4 małe)
  • 1 czubata szklanka mąki
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (niekoniecznie)
  • zapach waniliowy
  • pokrojony rabarbar i oczyszczone truskawki (lub jabłka)

Zmiksować jajka i cukier na kremową masę. Dodać pozostałe składniki - mąkę, proszek, ekstrakt, zapach. Masą napełnić tortownicę wysmarowaną margaryną i obsypaną bułką tartą  (lub kaszą manną). Ciasno ułożyć owoce. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 170 stopni. Piec 40 minut. Upieczone ciasto ostudzić w formie a po wyjęciu oprószyć cukrem pudrem.




* Użyłam formy keksowej dlatego musiałam wydłużyć czas pieczenia. Piekłam 40 minut 
 potem przykryłam ciasto formą aluminiową i piekłam dodatkowo ok 20 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

print