Zapraszam do odwiedzania mojego bloga HANDMADEbyANIA. Znajdziecie tam pomysły na prezenty, kartki ręcznie robione, projekty dziewiarskie i mnóstwo innych ciekawych rzeczy :)

środa, 7 marca 2012

Czekoladowe precelki


Składniki:
wg Jacqueline Bellefontaine "Chocolate"
  • 225 g mąki pszennej
  • 1 łyżka gorzkiego kakao
  • 100 g masła
  • 7 łyżek cukru
  • 1 jajko
polewa:
  • 1 łyżka masła
  • 100 g gorzkiej czekolady 60% (tabliczka)
  • cukier puder

Utrzeć masło z cukrem, dodać jajko. Gdy masa będzie puszysta przesiać do niej mąkę i kakao. Dokładnie utrzeć na gładką masę. Pod koniec ciasto wyrobić rękami. Schładzać przez 15 minut (za pierwszym razem schładzałam tyle ile jest podane w przepisie, ale drugą partię ciasta schładzałam ponad 30 minut i uważam, że ciasto lepiej się poddawało formowaniu). Kawałki ciasta rolować w wałeczki i zaplatać w kształt precelków. Ułożyć na blasze wysmarowanej cienko masłem lub wyłożonej papierem do pieczenia. Piec 8-12 minut (dla mnie idealne jest 10 minut) w piekarniku nagrzanym na 190 stopni. Masło i pokruszoną czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Zanurzać precelki w czekoladzie do połowy i odkładać na pergamin do stężenia. Niepokrytą czekoladą część precelków posypać cukrem pudrem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

print