Zapraszam do odwiedzania mojego bloga HANDMADEbyANIA. Znajdziecie tam pomysły na prezenty, kartki ręcznie robione, projekty dziewiarskie i mnóstwo innych ciekawych rzeczy :)

środa, 6 lutego 2013

Szybkie pączuszki w cynamonowej posypce

Przepis w sam raz dla mnie - szybki, łatwy i bez brudzenia tysiąca rzeczy. Pączki wychodzą delikatne jak chmurki. Słodyczy nadaje im cukrowa posypka (sam przepis bez cukru). Całkowity czas przyrządzenia to około 30 minut - byłam zszokowana - na pewno zdążycie na jutro!! Dla mnie absolutny hit. Polecam!!


Składniki:
wg Doroty z MW
  • 300 g waniliowego serka homogenizowanego
  • 3 jajka
  • 1 1/2 szklanki mąki pszennej (może być też orkiszowa)
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
+
  • 100 g drobnego cukru do wypieków
  • 2 łyżeczki cynamonu



Dobrze wymieszać serek homogenizowany i jajka. Dodać przesianą mąkę, proszek do pieczenia i sól. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać widelcem.

Rozgrzać olej (najlepiej rzepakowego) w garnku (zużyłam litr). Aby sprawdzić czy jest dostatecznie gorący należy małą porcję ciasta wrzucić do niego. Ciasto powinno się zrumienić w ciągu niecałej minuty.
Łyżką/ łyżeczką "kłaść" ciasto na rozgrzany olej. Żeby ciasto ładnie spływało z łyżki należy ją każdorazowo moczyć w miseczce z odlanym wcześniej olejem. Pączki w kolorze ciemnego złota wykładać na ręcznik papierowy do odsączenia, a jeszcze ciepłe obtoczyć w cukrze zmieszanym z cynamonem.


Przy odrobinie wprawy pączki będą wychodzić bardziej okrągłe :) moje na razie przypominają stworki ale i tak są pyszne!




      

4 komentarze:

  1. Widzę świnki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka dni później zrobiłam kolejną porcję pączków. Wychodziły już bardziej kształtne, ale udało mi się także zrobić foczkę :)

      Usuń
  2. mnie powychodziły przeróżne kształty tych pączków:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) nie ma się co przejmować, a im więcej się ich robi, tym kształtniejsze są

      Usuń

print