Zapraszam do odwiedzania mojego bloga HANDMADEbyANIA. Znajdziecie tam pomysły na prezenty, kartki ręcznie robione, projekty dziewiarskie i mnóstwo innych ciekawych rzeczy :)

wtorek, 22 maja 2012

Gofry

Upragnioną gofrownicę dostałam na Gwiazdkę i od razu ją wypróbowałam. Nie mam pojęcia dlaczego do tej pory przepis na chrupiące gofry nie znalazł się jeszcze na blogu. Dziś nadszedł ten dzień :) Przekopałam Internet w poszukiwaniu idealnego przepisu i zdecydowałam się na ten polecany i zachwalany niemalże na każdym forum. Wybór okazał się strzałem w dziesiątkę i po prostu ten przepis musiał tu trafić.


Składniki:
wg Bajaderki
  • 2 szklanki mąki
  • 2 szklanki mleka
  • 2 białka
  • 2 żółtka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/3 szklanki oleju
  • szczypta soli

Białka ubić z solą na sztywno. Pozostałe składniki zmiksować. Dodać białka do masy i delikatnie wymieszać drewnianą łyżką. Wypiekać w dobrze rozgrzanej gofrownicy. Najlepiej smakują jeszcze ciepłe. Gdy gofry ostygną przestają być chrupiące i sztywne, ale wciąż nadają się do zjedzenia :)




Przepis nie zawiera cukru, co pozwala na dowolność w wyborze dodatków i gofry mogą być podawane zarówno na ostro jak i na słodko. Pomysły na wariacje - do przepisu można dodać ser, drobno posiekaną szynkę, przyprawy, jagody, maliny, groszki czekoladowe, cynamon, przyprawę do pierników i wszystko co tylko przyjdzie nam na myśl. Ten przepis to świetna baza do kulinarnych eksperymentów. Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

print