Zapraszam do odwiedzania mojego bloga HANDMADEbyANIA. Znajdziecie tam pomysły na prezenty, kartki ręcznie robione, projekty dziewiarskie i mnóstwo innych ciekawych rzeczy :)

wtorek, 29 października 2013

Ciasto z kawą zbożową

Do przepisu podchodziłam dwa razy. Za pierwszym razem wypróbowałam wersję dosyć wilgotną, w którą wkradła się odrobina zakalca... Za drugim razem chciałam uzyskać ciasto niezbyt suche więc ciągle lekko wilgotne, jednak bez zakalca. No i udało się :) Przepis troszkę zdmodyfikowałam, by ciasto wyszło mniej słodkie. Śmiem twierdzić, że smakowało domownikom, gdyż rozeszło się dosłownie w 2 godzinki.


Składniki:
wg Evenki
  • 2 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki mleka
  • 1/4 kostki margaryny
  • trochę ponad 1/4 szklanki cukru (w oryginale 1/2 szklanki)
  • 1 czubata łyżka kawy zbożowej (w oryginale po prostu 1 łyżka)
  • 1 łyżka miodu
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia (w oryginale 1 łyżeczka)
  • kilka kropel aromatu śmietankowego

Jajka utrzeć z cukrem. Roztopiony i przestudzony tłuszcz stopniowo dodawać do jajecznej masy. Dodać miód. Wszystkie składniki dobrze połączyć. 
Mąkę, proszek do pieczenia i kawę zbożową wymieszać i po łyżce ciągle miksując dodawać do masy jajecznej na zmianę z mlekiem.

Formę do keksówki wysmarować tłuszczem i obsypać bułką tartą (lub wyłożyć papierem do pieczenia). Wylać do niej ciasto. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 stopni i piec przez ok. 40-45 minut.

Po wystudzeniu ciasto można polać roztopioną czekoladą lub polewą. Zrezygnowałam z tej rozpusty :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

print