Zapraszam do odwiedzania mojego bloga HANDMADEbyANIA. Znajdziecie tam pomysły na prezenty, kartki ręcznie robione, projekty dziewiarskie i mnóstwo innych ciekawych rzeczy :)

wtorek, 18 grudnia 2012

Szwedzkie pierniki PEPPERKAKA

Podczas mojej ostatniej wizyty w Ikei zawinęłam ze stojaczka przepis na szwedzkie pierniczki. Nie planowałam ich robienia w tym roku, ale ten przepis i promocja na zwierzątkowe foremki spowodowały, że do swojej listy "do upieczenia" dopisałam te właśnie ciasteczka. Są dosyć delikatne w smaku. Uważam, że warto byłoby dodać więcej przypraw np. korzennej i/ lub pieprzu. Nadają się idealnie do maczania w herbacie lub kawie. Podaję oryginalny przepis jednak ja zrobiłam ciasteczka z połowy porcji - wyszło ich sporo (ilość zależy od użytych foremek).



Składniki:
  • 300 g miodu
  • 400 g cukru
  • 350 g masła lub margaryny
  • 300 g śmietanki kremówki
  • 1 1/2 kg maki pszennej
  • 1 1/2 łyżki imbiru
  • 1 1/2 łyżki cynamonu
  • 1 łyżka goździków
  • 1 łyżka proszku do pieczenia

Wymieszać masło, miód, cukier i przyprawy. Ubić śmietankę i powoli dodawać do ciasta. Rozpuścić proszek od pieczenia w niewielkiej ilości wody i dodać do ciasta. Dodawać stopniowo mąkę, tak bay ciasto nabrało stałej konsystencji. Ciasto zawinąć w folię i odłożyć do lodówki. 

Następnego dnia ciasto rozwałkować na około 2-3 mm (można oczywiście grubiej), wyciąć dowolne kształty i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w niewielkich odległościach. Piec w piekarniku nagrzanym do 175 stopni przez 8-15 minut (w zależności od grubości ciasteczek) lub aż się zarumienią. Gotowe można udekorować lukrem. Świetnie przechowują się w szczelnie zamkniętym metalowym pojemniku.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

print